Program konference
Doprovodný program
– CASIO stánek
– Stánek nakladatelství Prometheus
– Výstava modelů z 3D tiskárny, 3D tisk
Pondělí 15. 9. 2025
| 8:45 | – | 10:45 | Registrace účastníků (posluchárna K2) |
| 10:45 | – | 11:00 | Zahájení konference (posluchárna K1) |
| 11:00 | – | 12:00 | Michal Křížek: Matematika je všude kolem nás (posluchárna K1) |
| 12:00 | – | 13:30 | Přestávka na oběd |
| 13:30 | – | 14:30 | Irena Smetáčková: Sebenaplňující proroctví: Jak velkým rizikem je ve výuce matematiky? (posluchárna K1) |
| 14:40 | – | 15:40 | Petr Vodstrčil: Komplexní čísla k řešení nejen geometrických úloh (posluchárna K1) |
| 15:40 | – | 16:10 | Přestávka na kávu |
| 16:10 | – | 17:10 | Antonín Slavík: Od řetězovky k vynálezu kola (posluchárna K1) |
| 17:15 | – | 18:15 | Eva Řídká, Václav Jára: Matematika v jednotné přijímací zkoušce a společné části maturit (posluchárna K1) |
Úterý 16. 9. 2025
| 9:00 | – | 10:40 | Zdeněk Halas: Historické příběhy některých pojmů školské matematiky (posluchárna K6, 9:00 – 9:45) |
| Jindřich Bečvář: Něco málo z aritmetiky (posluchárna K6, 9:55 – 10:40) | |||
| Workshop 1: Šárka Gergelitsová: Procvičování s GeoGebrou (posluchárna K4) | |||
| Workshop 2: Zuzana Sojková: Kvízy a další aplikace ve výuce matematiky (posluchárna K11) | |||
| Workshop 3: Petra Surynková: Počítačové modelování a 3D tisk (posluchárna K10A) | |||
| 10:40 | – | 11:10 | Přestávka na kávu |
| 11:10 | – | 11:55 | Marek Valášek: Jak učit trigonometrii, aby studenty bavila a chápali její užitečnost (posluchárna K11) |
| Vahid Borji: Interpretace exponenciálních a logaritmických funkcí v kontextové situaci (posluchárna K6) | |||
| Jiřina Bagalová: Od shodných a podobných zobrazení až po transformace roviny (posluchárna K4) | |||
| 11:55 | – | 13:30 | Přestávka na oběd |
| 13:30 | – | 15:10 | Anna Yaghobová: Matematika a informatika: propojení, které dává smysl (posluchárna K6, 13:30 – 14:15) |
| Tomáš Měkota: Statistika ve středoškolské matematice: počítání s daty nebo přemýšlení o datech? (posluchárna K6, 14:25 – 15:10) | |||
| Workshop 4: Vlasta Moravcová: Matematický text rychle a elegantně (posluchárna K11) | |||
| Workshop 5: Jana Hromadová: Origami geometrie (posluchárna K4) | |||
| Workshop 6: Jarmila Robová: Množiny bodů dané vlastnosti s podporou GeoGebry (posluchárna K10A) | |||
| 15:10 | – | 15:40 | Přestávka na kávu |
| 15:40 | – | 17:20 | Miroslav Staněk: Výuka matematiky na středních odborných školách (posluchárna K6, 15:40 – 16:25) |
| Michal Zamboj: O významu deskriptivní geometrie v dnešním vzdělávání (posluchárna K6, 16:35 – 17:20) | |||
| Workshop 1: Šárka Gergelitsová: Procvičování s GeoGebrou(posluchárna K4) | |||
| Workshop 2: Zuzana Sojková: Kvízy a další aplikace ve výuce matematiky (posluchárna K 11) | |||
| Workshop 3: Petra Surynková: Počítačové modelování a 3D tisk (posluchárna K10A) | |||
| 17:30 | – | 18:15 | Petra Surynková a studenti učitelství MFF UK: Zpráva ze zahraniční stáže studentů učitelství MAT (posluchárna K11) |
Středa 17. 9. 2025
| 9:00 | – | 9:45 | Marie Kubíčková, Iva Skybová: Tréninkové hry v Math4u a úlohy typu „Najdi chybu“ ve výuce matematiky (posluchárna K4) |
| Karel Pazourek: Šifry jako didaktický neřád (posluchárna K1) | |||
| Martina Škorpilová: Linearita života (posluchárna K11) | |||
| 9:45 | – | 10:15 | Přestávka na kávu |
| 10:15 | – | 11:55 | Jiří Vančura: Může být výuka evidence-based? (posluchárna K1, 10:15 – 11:00) |
| Evelyn Musilová: Když se matematika proti vám spikne (a proč za to může maminka) (posluchárna K1, 11:10 – 11:55) | |||
| Workshop 4: Vlasta Moravcová: Matematický text rychle a elegantně (posluchárna K11) | |||
| Workshop 5: Jana Hromadová: Origami geometrie (posluchárna K4) | |||
| Workshop 6: Jarmila Robová: Množiny bodů dané vlastnosti s podporou GeoGebry (posluchárna K10A) | |||
| 12:00 | – | 12:15 | Závěr konference (posluchárna K1) |