Informace pro zájemce o studium učitelství
Bakalářské studium
Na Matematicko-fyzikální fakultě a ve spolupráci s jinými fakultami UK lze studovat učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů v předepsaných kombinacích. Nejprve je třeba absolvovat bakalářské studium (standardní doba studia 3 roky, státní závěrečná zkouška, titul bakalář - Bc.) v jedné z následujících kombinací.
Na Matematicko-fyzikální fakultě UK (přihláška se podává na MFF UK):
Ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou UK (přihláška se podává na PřF UK):
- Matematika se zaměřením na vzdělávání – Chemie se zaměřením na vzdělávání (dvouoborové studium)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání – Biologie se zaměřením na vzdělávání (dvouoborové studium)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání – Geografie se zaměřením na vzdělávání (dvouoborové studium)
Ve spolupráci s Fakultou tělesné výchovy a sportu UK (přihláška se podává na FTVS UK):
Ve spolupráci s Filozofickou fakultou UK (přihláška se podává na MFF UK):
Navazující magisterské studium
Na absolvované bakalářské studium navazuje dvouoborové magisterské studium (standardní doba studia 2 roky, státní závěrečná zkouška, titul magistr - Mgr.) ve stejných kombinacích, jako je tomu u bakalářského studia. Jedná se tedy o kombinace oborů:
Na Matematicko-fyzikální fakultě UK (přihláška se podává na MFF UK):
V oborech Učitelství matematiky, Učitelství fyziky a Učitelství informatiky absolvent získává aprobaci nejen pro výuku na středních školách, ale také na nižším stupni víceletých gymnázií a na 2. stupni základní školy.
Ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou UK (přihláška se podává na PřF UK):
Ve spolupráci s Fakultou tělesné výchovy a sportu UK (přihláška se podává na FTVS UK):
Ve spolupráci s Filozofickou fakultou UK (přihláška se podává na MFF UK):
- Po absolvování studentů nově otevíraných bakalářských kombinací s Filozofickou fakultou bude otevíráno všech odpovídajících sedm kombinací navazujícího magisterského studia.
Celoživotní
vzdělávání
Kurzy celoživotního vzdělávání vedou k získání aprobace či rozšíření aprobace o jeden předmět. Kompletní informace lze nalézt
na stránkách MFF UK.
Další informace
Možnosti postgraduálního studia
Po absolvovaném magisterském studiu je možno pokračovat v doktorském studiu v programu P4M8 – Obecné otázky matematiky a informatiky (titul Ph.D.). Rovněž je možno se podrobit rigoróznímu řízení (titul RNDr.) ve stejně nazvaném oboru.
Rigorózní řízení — RNDr. (obor Obecné otázky matematiky a informatiky)
Obhájené práce:
- Zdeňka Crkalová: Život a dílo Karla Petra (2000-12-13)
- Dana Blahunková: Návrh náplně kroužku zábavné matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií (2001-09-04)
- Jan Preclík: Athelas - systém pro tvorbu testů (2001-09-04)
- Pavla Drábková: Vybrané kapitoly z teorie čísel (2001-12-13)
- Lucie Purmová: Diferenciální rovnice a jejich aplikace v biologii a chemii (2003-03-13)
- Markéta Lohynská: Kmitání s vazbami (2004-03-05)
- Miroslav Macháček: Lobačevského geometrie a řešení vybraných úloh v těchto modelech (2005-06-06)
- Jan Krtička: Základy Lobačevského geometrie (2005-10-26)
- Karolina Kundrátová: Komparativní analýza geometrických softwarů na základě řešení vybraných úloh (2005-11-10)
- Antonín Slavík: Součinový integrál - vznik a vývoj, použití (2005-11-21)
- Pavel Pražák: Diferenciální rovnice a jejich použití v ekonomii (2006-07-18)
- Jana Olejníčková: Vědecké dílo Bohumila Bydžovského (2006-08-04)
- Jiří Kosinka: Algorithms for Minkowski Pythagorean Hodograph Curves (2007-01-26)
- Jiřina Hrušová: Kryptografie na střední škole (2007-04-10)
- Jaroslav Richter: Webové stránky určené pro výuku funkcí na střední škole (2008-04-15)
- Petra Surynková: Plochy stavební praxe (2009-07-09)
- Jiří Šrubař: Prostorová zobecnění vlastností trojúhelníku (2011-01-21)
- Vlasta Moravcová: Zlatý řez (2011-11-03)
- Dana Trkovská: Geometrická zobrazení (2011-11-03)
- Martina Štěpánová: Stavy na algebrách (2011-11-03)
- Luboš Moravec: Webová aplikace pro výuku matematické logiky na SŠ (2012-10-22)
- Martin Melcer: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy (2013-01-10)
- Věra Effenberger: Využití internetu při výuce kuželoseček na střední škole (2013-01-10)
- Jiří Widž: Výpočtové problémy elementární teorie čísel (2013-06-11)
- Aneta Mirová: Vlastnosti a aplikace ploch nízkého stupně (2013-11-14)
- Marian Rybář: Regresní modely a jejich výuka (2014-10-02)
- Jana Vlachová: Stereoskopické promítání (2014-10-02)
- Radka Matěková: Algoritmizace geometrického zobrazování ploch (2015-03-11)
- Jindřich Michalik: Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost (2018-12-22)
- Jiří Vančura: Využití online platforem k zadávání a hodnocení práce žáků ve výuce matematiky na střední škole (2020-09-03)