Výuka logiky
Úvod
Kapitoly
Nápověda
Testy
Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82
NAHORU

Test Warning: mysql_select_db() expects parameter 1 to be string, resource given in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/testy.php on line 15 5 – Množiny


1. Doplněk množiny A vzhledem k  množině B značíme:

 A ∩ B

 A  B

 A − B

 A'B


2. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5} a B = {3, 4, 5, 6, 7}. Množinu A ∩ B můžeme zapsat:

 

 {3, 4, 5}

 {3, 4, 5; 6, 7}

 {1, 2}


3. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4} a B = . Množinu A − B můžeme zapsat:

 {1, 2, 3, 4}

 

 {5, 6, 7,…}


4. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = . Množinu A ∩ B můžeme zapsat:

 

 {1, 2, 3}

 


5. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = {1, 2, 3, 4, 5}. Určete tvrzení, která jsou pravdivá:

 A  B = B

 A  B

 |A| = 3

 |B| = 6


6. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina A − B:

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram


7. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina (A ∩ B)':

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram


8. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5}, B = {4, 5, 6, 7, 8} a C = {5, 8, 9, 10} a Vennův diagram:

Testový Vennův diagram
Určete mohutnost barevně vyznačené množiny :  


9. Množinu A  (B ∩ C) můžeme také zapsat jako:

 (A  B) ∩ (A  C)

 (A  B) ∩ (C)

 (A ∩ B (A ∩ C)


10. Množinu [[(A  B C] ∩ (A ∩ B)] ∩ C lze také zapsat jako:

 [(A  B C] ∩ (A ∩ B)

 A ∩ B ∩ C

 (A  B) ∩ C


11. Učitel zjišťuje, jakým způsobem cestují žáci třídy 4.A do školy. Na dotaz „Kdo nejezdí autobusem ani trolejbusem?“ se přihlásilo 13 žáků. Učitel se dále zeptal: „Kdo jezdí autobusem?“ Přihlásilo se 15 žáků. Nakonec padla otázka „Kdo jezdí trolejbusem?“, na kterou se zvedlo 17 rukou. Kolik žáků jezdí do školy autobusem i trolejbusem, jestliže ve třídě bylo 35 žáků:  


12. Na náměstí v Jevíčku jsou tři restaurace: Vesmír, Morava a Prima. Za poslední týden navštívilo Primu 725 osob, Moravu 531 osob, z toho 388 bylo pouze v Moravě. Jen v Moravě bylo dvakrát více lidí, než kolik navštívilo pouze Vesmír. Žádný z návštěvníků nebyl za poslední týden zároveň v Primě i v Moravě. Osob, které navštívily Primu i Vesmír bylo o 51 více než těch, které navštívily Moravu i Vesmír. Kolik lidí bylo jen v Primě: