Výuka logiky
Úvod
Kapitoly
Nápověda
Testy
Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82 Notice: Use of undefined constant nazev - assumed 'nazev' in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/uvod-anonym.incl on line 82
NAHORU

Test Warning: mysql_select_db() expects parameter 1 to be string, resource given in /srv/beegfs/web/web/kdm/diplomky/moravecdp/testy.php on line 15 5 – Množiny


1. Doplněk množiny A vzhledem k  množině B značíme:

 A ∩ B

 A  B

 A − B

 A'B


2. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5} a B = {3, 4, 5, 6, 7}. Množinu A − B můžeme zapsat:

 

 {3, 4, 5}

 {1, 2}

 {6, 7}


3. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4} a B = . Množinu A  B můžeme zapsat:

 {1, 2, 3, 4}

 

 


4. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = . Množinu B'A můžeme zapsat:

 

 {1, 2, 3}

 


5. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = {1, 2, 3, 4, 5}. Určete tvrzení, která jsou pravdivá:

 A ∩ B = 

 A  B

 B  A

 |A| = 3


6. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina A  B:

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram


7. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina (A ∩ B)':

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram

 Testový Vennův diagram


8. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5}, B = {4, 5, 6, 7, 8} a C = {5, 8, 9, 10} a Vennův diagram:

Testový Vennův diagram
Určete mohutnost barevně vyznačené množiny :  


9. Množinu (A  B)' můžeme také zapsat jako:

 A  B

 A'  B'

 A' ∩ B'


10. Množinu [[(A  B C] ∩ (A ∩ B)] ∩ C lze také zapsat jako:

 [(A  B C] ∩ (A ∩ B)

 A ∩ B ∩ C

 (A  B) ∩ C


11. Učitel zjišťuje, jakým způsobem cestují žáci třídy 4.A do školy. Na dotaz „Kdo nejezdí autobusem ani trolejbusem?“ se přihlásilo 13 žáků. Učitel se dále zeptal: „Kdo jezdí autobusem?“ Přihlásilo se 15 žáků. Nakonec padla otázka „Kdo jezdí trolejbusem?“, na kterou se zvedlo 17 rukou. Kolik žáků jezdí do školy autobusem i trolejbusem, jestliže ve třídě bylo 35 žáků:  


12. V obchodě mají 12 barevných triček s krátkým rukávem a bez potisku, což je o 46 méně než barevných triček s dlouhým rukávem bez potisku a o dvě více, než barevných triček s krátkým rukávem a s potiskem. Bílých triček s krátkým rukávem bez potisku mají třikrát více než bílých s dlouhým rukávem a potiskem a desetkrát méně než všech triček dohromady. Barevných triček mají 88, což je dvakrát více, než počet triček s potiskem. Kolik triček mají dohromady v obchodě, je-li barevných triček s krátkým rukávem a potiskem o třetinu méně, než bílých triček s krátkým rukávem a bez potisku: