1. Doplněk množiny A vzhledem k množině B značíme:
A ∩ B
A ∪ B
A − B
A'B
2. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5} a B = {3, 4, 5, 6, 7}. Množinu A ∩ B můžeme zapsat:
∅
{3, 4, 5}
{3, 4, 5; 6, 7}
{1, 2}
3. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4} a B = ℕ. Množinu A − B můžeme zapsat:
{1, 2, 3, 4}
{5, 6, 7,…}
4. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = ∅. Množinu A ∩ B můžeme zapsat:
{1, 2, 3}
ℕ
5. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = {1, 2, 3, 4, 5}. Určete tvrzení, která jsou pravdivá:
A ∪ B = B
A ⊆ B
|A| = 3
|B| = 6
6. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina A − B:
7. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina (A ∩ B)':
8. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5}, B = {4, 5, 6, 7, 8} a C = {5, 8, 9, 10} a Vennův diagram:
9. Množinu A ∪ (B ∩ C) můžeme také zapsat jako:
(A ∪ B) ∩ (A ∪ C)
(A ∪ B) ∩ (C)
(A ∩ B) ∪ (A ∩ C)
10. Množinu [[(A ∪ B) ∪ C] ∩ (A ∩ B)] ∩ C lze také zapsat jako:
[(A ∪ B) ∪ C] ∩ (A ∩ B)
A ∩ B ∩ C
(A ∪ B) ∩ C
11. Učitel zjišťuje, jakým způsobem cestují žáci třídy 4.A do školy. Na dotaz „Kdo nejezdí autobusem ani trolejbusem?“ se přihlásilo 13 žáků. Učitel se dále zeptal: „Kdo jezdí autobusem?“ Přihlásilo se 15 žáků. Nakonec padla otázka „Kdo jezdí trolejbusem?“, na kterou se zvedlo 17 rukou. Kolik žáků jezdí do školy autobusem i trolejbusem, jestliže ve třídě bylo 35 žáků:
12. Na náměstí v Jevíčku jsou tři restaurace: Vesmír, Morava a Prima. Za poslední týden navštívilo Primu 725 osob, Moravu 531 osob, z toho 388 bylo pouze v Moravě. Jen v Moravě bylo dvakrát více lidí, než kolik navštívilo pouze Vesmír. Žádný z návštěvníků nebyl za poslední týden zároveň v Primě i v Moravě. Osob, které navštívily Primu i Vesmír bylo o 51 více než těch, které navštívily Moravu i Vesmír. Kolik lidí bylo jen v Primě: