1. Doplněk množiny A vzhledem k množině B značíme:
A ∩ B
A ∪ B
A − B
A'B
2. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5} a B = {3, 4, 5, 6, 7}. Množinu A − B můžeme zapsat:
∅
{3, 4, 5}
{1, 2}
{6, 7}
3. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4} a B = ℕ. Množinu A ∪ B můžeme zapsat:
{1, 2, 3, 4}
ℕ
4. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = ∅. Množinu B'A můžeme zapsat:
{1, 2, 3}
5. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3} a B = {1, 2, 3, 4, 5}. Určete tvrzení, která jsou pravdivá:
A ∩ B = ∅
A ⊆ B
B ⊆ A
|A| = 3
6. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina A ∪ B:
7. Určete, ve kterém z Vennových diagramů je barevně vyznačena množina (A ∩ B)':
8. Uvažujme množiny A = {1, 2, 3, 4, 5}, B = {4, 5, 6, 7, 8} a C = {5, 8, 9, 10} a Vennův diagram:
9. Množinu (A ∪ B)' můžeme také zapsat jako:
A' ∪ B'
A' ∩ B'
10. Množinu [[(A ∪ B) ∪ C] ∩ (A ∩ B)] ∩ C lze také zapsat jako:
[(A ∪ B) ∪ C] ∩ (A ∩ B)
A ∩ B ∩ C
(A ∪ B) ∩ C
11. Učitel zjišťuje, jakým způsobem cestují žáci třídy 4.A do školy. Na dotaz „Kdo nejezdí autobusem ani trolejbusem?“ se přihlásilo 13 žáků. Učitel se dále zeptal: „Kdo jezdí autobusem?“ Přihlásilo se 15 žáků. Nakonec padla otázka „Kdo jezdí trolejbusem?“, na kterou se zvedlo 17 rukou. Kolik žáků jezdí do školy autobusem i trolejbusem, jestliže ve třídě bylo 35 žáků:
12. V obchodě mají 12 barevných triček s krátkým rukávem a bez potisku, což je o 46 méně než barevných triček s dlouhým rukávem bez potisku a o dvě více, než barevných triček s krátkým rukávem a s potiskem. Bílých triček s krátkým rukávem bez potisku mají třikrát více než bílých s dlouhým rukávem a potiskem a desetkrát méně než všech triček dohromady. Barevných triček mají 88, což je dvakrát více, než počet triček s potiskem. Kolik triček mají dohromady v obchodě, je-li barevných triček s krátkým rukávem a potiskem o třetinu méně, než bílých triček s krátkým rukávem a bez potisku: