Proseminář je určen studentům prvního ročníku (matematika, fyzika, informatika, učitelské studium), kteří po absolvování vstupních prověrek (testy středoškolských znalostí na úvodním soustředění na Albeři a na úvodním kurzu z matematiky pro nastupující posluchače prvního ročníku) získali varovné signály o úrovni svých znalostí a poprvé je porovnali se znalostmi svých spolužáků. Proseminář je koncipován jako výběrový volitelný předmět. Slabším studentům je nabídnuta možnost doplnit si znalosti a dovednosti, lepším možnost své znalosti upevnit a rozšířit. Podle výsledků vstupní prověrky napsané v prvním týdnu semestru (na prvním prosemináři) budou studenti rozděleni na tři skupiny, možnost změny skupiny je po dohodě s vyučujícími možná.
Tato úroveň je určena nejlepším studentům. Při výuce bude hlavní důraz kladen na rozšíření a prohloubení středoškolských znalostí, ukazovány budou též souvislosti mezi vysokoškolskou a středoškolskou matematikou. Řešeny budou zajímavé, netradiční a náročnější příklady.
Tato úroveň je určena dobrým studentům. Při výuce bude hlavní důraz kladen na procvičení a upevnění středoškolských znalostí. Řešeny budou zajímavé příklady na pomezí vysokoškolské a středoškolské látky.
Tato úroveň je určena slabším studentům. Při výuce bude hlavní důraz kladen na zopakování a doplnění středoškolských znalostí zejména v partiích algebry, matematické analýzy a syntetické geometrie. Řešeny budou klasické i náročnější středoškolské příklady.
Tento proseminář je určen studentům prvního ročníku učitelského studia. Jeho cílem je procvičení a upevnění základních matematických znalostí a dovedností. Řešeny budou zejména klasické středoškolské příklady s přihlédnutím k jejich pedagogicko-psychologickým aspektům.